VVD is blij met nieuw initiatief op IJsbaan Hoogkarspel!

Begin dit jaar kwam er een verzoek binnen bij de Gemeente van de IJsclub Hoogkarspel om de focus te verleggen op de landijsbaan. Dit heeft geleidt tot plannen om op de ijsbaan een multifunctioneel sportcircuit te realiseren. Zodoende kan de ijsbaan het jaar rond worden gebruikt voor skeeleren, hardlopen, fietsen en trimmen.

De VVD is erg blij met dit initiatief en steunt het van harte. De samenleving is aan het veranderen en men is steeds meer zelf aan het sporten/bewegen en de locatie van de IJsbaan is daar erg geschikt voor. Ook is het open karakter van de IJsbaan perfect voor iedereen die hier wil gaan sporten.

De verwachting is dat het multifunctionele sportcircuit voor de zomer van 2020 wordt opgeleverd.

Op de raadsvergadering merkte wij dat alleen VVD/CDA en PDL het voorstel van het college steunde. Gemeentebelangen en de Senioren partij steunde het voorstel niet omdat men van mening was dat er te weinig offertes door de IJsclub zijn opgevraagd en de bewoners onvoldoende zijn gehoord.