VVD-kandidaat Yvonne Roos-Bakker stelt zich voor

geplaatst in: Nieuws | 0

Op 14, 15 en 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen in Drechterland. In een reeks van interviews stellen de top 8 kandidaten zich voor aan de kiezer. In dit interview geven we het woord aan HoogkarspelerYvonne Roos-Bakker, onze nummer 1 op de lijst.

Wie is Yvonne Roos-Bakker?

In het dagelijks leven ben ik wethouder van de gemeente Drechterland met als portefeuille ruimtelijke ordening, wonen, vergunningen, toezicht, handhaving en milieu. Ik ben getrouwd met Gerard Roos en moeder van Gabriëlla en Jelmar. Ik woon in Hoogkarspel. Verder speel ik inmiddels al 40 jaar es-hoorn. Eerst bij muziekvereniging Concordia uit Hoogkarspel en nu bij muziekvereniging Dr. Nuijens uit Westwoud-Hoogkarspel.

Waar kent Hoogkarspel jou van?

Naast 10 jaar secretaris te zijn geweest van sportvereniging DESS, ben ik ook voorzitter geweest bij muziekvereniging Dr. Nuijens. Nog steeds speel ik met alle optredens van muziekvereniging Dr. Nuijens mee. Helaas moest ik mijn voorzitterschap opgeven op het moment dat ik wethouder werd. In mijn rol van wethouder ben ik ook het gezicht van de woningbouwprojecten en bezoek ik in de hele gemeente, dus niet alleen Hoogkarspel, diverse bedrijven.

Wat maakt Hoogkarspel nu een bijzonder dorp?

Als ik aan Hoogkarspel denk, dan denk ik aan thuis. Ik heb jaren aan de Nieuweweg naast Bantam gewoond. Midden in het centrum, midden in de reuring. Jaarmarkt voor de deur, kermis om de hoek. Maar ook de voorzieningen, zoals het station en het zwembad, maakt voor mij dat Hoogkarspel een prettig, vitaal dorp is. Tegenwoordig woon ik in de nieuwbouwwijk Reigersborg Noord. De basisschool voor de kinderen op loopafstand toen ze daar nog heen gingen. Ook het verenigingsleven is groot in Hoogkarspel van sportverenigingen tot aan cultuurverenigingen zoals muziek en toneel.

Waarom wil jij wethouder van Drechterland blijven?

Ik ben met heel veel mooie woningbouwprojecten bezig en wil deze graag verder realiseren. Zo liggen er mooie woningbouwplannen voor Hoogkarspel, Westwoud, Schellinkhout, Hem, Venhuizen, Wijdenes en Oosterblokker. Ook zijn we nu met handhaving op grote schaal illegale bewoning en uitbuiting aan het oppakken. Een belangrijke stap om te zorgen dat “huisjesmelkers” geen plek hebben in onze mooie gemeente. Daarnaast geniet ik nog elke dag van mijn wethouderschap om samen met de inwoners en ondernemers te zorgen voor een mooie vitale gemeente.

Verklaar je keuze om voor de VVD te kiezen?

Het liberale gedachte goed, spreekt mij het meeste aan in de VVD. Eerst kijken wat jezelf kan doen en pas dan vragen wat de overheid voor je kan doen. De VVD Drechterland is daarnaast een hele fijne groep mensen bij elkaar met de instelling: “Niet lullen, maar poetsen”. En dat merk je heel goed bij onze vergaderingen. Geen ellenlange vergadering, maar goed “to the point”. Elke mening telt en daarna wordt gekeken waar de meerderheid voor is. En aan het eind is dan ook het standpunt dat we dit samen met elkaar tot stand hebben gebracht.

Waar wil jij je de komende raadsperiode voor gaan inzetten?

Het item woningbouw blijft een hele belangrijke de komende tijd, waarbij de doelgroepen starters en ouderen een grote plaats innemen. Doorstroming van de woningmarkt en het bouwen van betaalbare woningen hoort daar ook bij.

Tenslotte wil jij zelf nog iets kwijt?

Ik zou graag de komende 4 jaar samen met de inwoners en ondernemers werken aan een mooi en vitaal Drechterland.

Yvonne