Fractievertegenwoordiger
Woont in Hoogkarspel
Geboren te Hoogkarspel

Waarom bij de VVD?

Mijn naam is Dennis Zwagerman, 24 jaar en momenteel het jongste raadslid van Drechterland. Ik hecht hier veel waarde aan, omdat mijn generatie voor veel moeilijke opgaven komt te staan. Waarvan de huizencrises momenteel de grootste is. Door dit zelf mee gemaakt te hebben, hoop ik mijn generatie beter te kunnen vertegenwoordigen en te helpen.

In mijn dagelijks leven ben ik student aan de Hogeschool van Amsterdam en hou ik me met belastingwetgeving bezig. Daarnaast ben ik een fanatieke sporter in mijn vrije tijd. Zonder veel talent maar met erg veel plezier. Momenteel hou ik me vooral met voetbal en survival bezig, maar ik voel me ook erg thuis op de tennisbaan. Verder vind ik het leuk om me met geschiedenis bezig te houden. En sinds ik in de raad zit is de interesse in de Westfriese geschiedenis gegroeid. Zoals: Waar komt de naam Westfriesland vandaan? En hoe zijn bepaalde dorpen ontstaan?

Toen ik ruim 2 jaar geleden in de raad plaats mocht nemen omdat onze toenmalige fractievoorzitter wethouder werd, had ik nog wel een beetje last van grootsheidswaanzin. Zo van nu gaan we even wat dingen veranderen. Echter om dingen te bereiken heb ik nu wel geleerd dat dat alleen te doen is door samen te werken en compromissen te sluiten. Maar ik vind het wel belangrijk dat dit gebeurt uit een VVD oogpunt en hoop me daar dan ook de komende 4 jaar mee bezig te houden.

Beroep

Dennis is student in Amsterdam.

Politieke functies

Lid van de VVD sinds 2017.

Gemeente Drechterland:

• Raadslid (2020 – 2022)
  • Fractievertegenwoordiger (2022 – heden)

Nevenactiviteiten

Dennis is actief in diverse sportieve verenigingen in onze gemeente.