Yvonne
Woont in Hoogkarspel
Geboren te Hoogkarspel

Waarom op de lijst?

Mijn naam is Yvonne Roos-Bakker, 48 jaar, geboren en getogen in Hoogkarspel en getrouwd met Gerard en moeder van Gabriëlla en Jelmar. Inmiddels alweer 2,5 jaar wethouder in de gemeente Drechterland met de portefeuille ruimtelijke ordening, economische zaken, vergunningen, handhaving en toezicht en milieu.

Ik vind het enorm leuk om samen met de inwoners en ondernemers te werken aan een nog vitaler Drechterland. Gelukkig heb ik nog voor Corona mogen meemaken hoe het is om in volle zalen samen met inwoners te werken aan een nieuwbouwplan, de ondernemers te mogen ontmoeten bij de ondernemersverenigingen en bij de vele bedrijfsbezoeken. Het directe contact en de korte lijnen tussen mij en inwoners en ondernemers is wat ik het meest leuk vind aan mijn werk. Ook al zijn de meeste ontmoetingen in deze tijd digitaal of in hele kleine groepen; het samen werken aan een vitaler Drechterland, samen met elkaar, is wat ik wil uitdragen.

Beroep

Lid van de VVD sinds 2010.

Gemeente Drechterland:

• Wethouder (2020 – heden)
  • Fractievoorzitter (2018 – 2020)
  • Raadslid (2014 – 2020)

Nevenactiviteiten